mixtapes for weathers and moods / music for good days and bad days


For nonstop listening of players' tracks you must login to DEEZER music site! / A lejátszók számainak zavartalan hallgatásához be kell lépned a DEEZER zeneoldalra.

2019. október 7., hétfő

2019. 10. 07. 12:24 magyarugar:MiX # 33 válogatott szám 2017-2006



2019. 10. 07. 12:24 magyarugar:MiX # 33 válogatott szám 2017-2006 >>PG King, Adam Haraszti Project, Gourmand, Korai Acoustic Instrumental, The Devil’s Trade, Kárpáti Dódi, Yellow Spots, Dig It All, Kiscsillag, Planet55, Transition, Faxni, Monchichi Potenciál<<


Z E N E  /  M U S I C
if you want excitement PRESS SHUFFLE!


LISTEN THE PLAYLIST ON DEEZER.COM
http://www.deezer.com/playlist/1681171971

magyarugar címke A lejátszó mindig a legújabb playlist számait játssza. / The player always plays the latest playlist tracks.


PG King
Blues Cat 2:52
G Flat 3:06
~ Unspeakable 2017
ILYEN LESZ EGY ROCKER KEZÉBEN A FREEJAZZ BASS-FUSION ZENE - PG KING-LÁNGOLÓ GITÁROK
PG King, a Hooligans zenekar alapító tagja, szövegírója október 13-án megjelent, első szólólemeze instrumentális jazz funk fusion bass stílusban született...
Elvarázsol, elvonatkoztat, elaltat, felébreszt, kiszakít a mátrixból 1 órácskát, de ha az idő relatív, akkor örökké hallgathatod egy felhőn rózsaszín napszemüvegben a paradicsomból kihallatszódó freejazzt…



Haraszti Ádám első saját zenekaraként alapította a formációt 2015 végén Londonban. Az érdekesség, hogy mindig változhat a felállás, időnként cserélődhetnek a zenészek, viszont a quartet zenéje a jazz, soul és hipp-hopp gyökereiből merít inspirációkat. Ádám, zenéjükben kifejezetten az eredetiséget és a letisztultságot helyezi előtérbe. 2016 májusában megjelent kislemezüket az év végén mutatták be Magyarországon, elsőként a szegedi jazz napokon. A zenekar eddigi tagjai: Sheldon Agwu – gitár, David Mrakpor – basszusgitár, Bodo Maier – Trombita és Haraszti Ádám – dob. 
Adam Haraszti Project
The First 8:43
B&C 6:21
~ The First 2016
...A jelenlegi felállásban csak szegedi zenészek vannak. Turcsányi Áron basszusgitáron, Préda-Kovács Zsolt szaxofonon, Szabados-Tóth Bálint elektromos zongorán és Deák Attila gitáron. Zenéjüket a jazz, soul és hip-hop műfajok jellemzik leginkább. A zenekar 2018 végén a Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program induló zenekaros pályázatát nyerte el aminek köszönhetően 2019 májusában jelent meg első közös nagylemezük, ‘Let it Flow’ címmel. A lemezre meglepetésként egy énekes szám is felkerül, amin Sena hangja hallható, ehhez a zenéhez klipp is meg fog jelenni vele.


Van egy álmom 5:37
Szexuális ragadozó 5:47
~ Mindenevő 2015
Mindig is szerettem, amikor valahogy a költészet, az irodalom, a szövegpornó szépen zenei köntösbe simul. Amikor a szavak, a kifejezések olyan mondandóval, olyan jelentéstartalommal bírnak, amely úgy nyer értelmet, ha a befogadó képes azt továbbpörgetve végiggondolni. Mondjuk, olyan slammer urakkal, mint Pion, illetve Horváth Kristóf, alias Színész Bob, nem nehéz.
Természetesen a Gourmand esetében sem szabad megfeledkezni a zenéről, annak szerteágazó, mégis egy egésszé gyúrt egységéről. A három éve indult, több tagcserével tarkítva a mai felállás szerint nyolc fővel működő csapatban megfér egymás mellett a szkreccs, azaz az elektro, a szaxofon, a jazz, a hip-hop és a funky is. Mindezért pedig Őrsi András, alias Dj. One-AB (scratch, sampler), Gyarmati Gábor (basszusgitár), Okos Gergely (dob), Weil András (billentyűk), Bazsinka Mihály (szaxofon) és Táborszky Bence (trombita) felelnek.



Afro (Acoustic Version) 5:20
Deltoid (Acoustic Version) 8:17
Nem, ez nem a Korai Öröm, de könnyen ki lehet találni, hogy valami közel lehet a most 25 éves zenekarhoz. Szóval igen, a Korai Acoustic Instrumental a Korai Öröm tagjaiból áll. Részben akusztikus, ethno-metal-tribal-trance zenekar, ami az utóbbi években Budapesten, a Szimpla Kertben és a Lámpásban csiszolódott össze havi rendszerességű koncertjein, de a Katona József Kamrában is fellépett már, a hely adottságaitól függően zongorával, vagy anélkül...


Dear Mother While 2:29
Untitled 4:11
...Mondhatnánk, hogy a Those Miles We Walked Alone-nak nem sok köze van az énekes anyazenekaraihoz, de ez nincs teljesen így: a Stereo­christban kevésbé, a Haw-ban viszont már jobban tetten érhető – főleg az énekdallamokban és itt-ott a bendzsó használatában – Makó vonzódása az amerikai, gitáralapú folkzenéhez. Ilyesmi a The Devil’s Trade is: minimalista hangszerelésű, zömmel akusztikus gitárra épülő dalokat találunk a lemezen, amelyeket hallgatva ugyan adja magát a párhuzam David Eugene Edwardsszal vagy Tim Eriksennel, mégsem beszélhetünk egyszerű másolásról...
"A Devil's Trade minden, ami az eddigi zenekari életem mögött van. Az összes olyan dal, amivel nem tudtam mit kezdeni. Nagyon sokáig nem is törődtem velük, frappánsakat meg végképp nem tudok írni róluk. Nagyon személyes és esendő" – mondja szólóprojektjéről Makó Dávid.



Kárpáti Dódi
Fül, Orr, Gége 5:06
Cosmo 4:32
Absztrakt 4:27
~ Privát játszótér 2013
Kárpáti Dódi: „Nem kell a biztonságérzet!”
- Mennyire érzed úgy, hogy ez a 60. év fordulópont az életedben?
Nem érzem úgy. A koncerten sem azt szeretném bemutatni, hogy mennyi mindent csináltam az elmúlt években, inkább egy olyan előadás lesz, ahol kijelölöm az előttem lévő irányt. Eljutottam egy olyan pontra, ahol csodálatos megerősítéseket kaptam az én régóta dédelgetett, szokatlan zenei világom iránt.
- Úgy látod, hogy a korszellem, vagy a zenei divat mostanra ért utol téged?
- Ez egy nagyon jó kérdés. A family togetherben (értsd: Quimby – a szerk.) ellátott komoly, meghatározott feladataim mellett mindig is vonzódtam az extrém hangzások iránt. Már amikor elkezdtem saját projektekben gondolkodni, vállaltan egy őrület volt az egész, a saját agyszüleményeimet adtuk elő. Ez egyrészt a hangszerkezelésben, másrészt egy eltérő kollektív gondolkodásban, az improvizáció másfajta módozataiban nyilvánult meg nálam. Szerencsére ehhez olyan kiváló társakra találtam, mint a legendás dobos, Kőszegi Imre, a kiváló improvizatőr, Szaniszló Richárd vibrafonos, valamint Vasvári Pál barátom, akinek helyébe tavalyelőtt bekövetkezett halála után fia, a basszusgitáros-billentyűs Vasvári Marci lépett. Velük a kezdetek óta egy doktrínáktól mentes zenét igyekszünk létrehozni, ami az alapoktól kezdve máshogy építkezik, mint amit a jazz viszonylag kötött szabályrendszere előír. Az utóbbi időben azonban felfedeztem, hogy nem vagyok egyedül. Leesett az állam, amikor ráakadtam a hozzám hasonló, különutas előadókra. Még egy olyan tanult zenész, mint a trombitás Phil Grenadier is úgy elcsavarja az iskolában tanultakat, hogy egy pillanatig nem érzed azt, hogy ilyet már hallottál.


Kleptomán Boogie (Stealing Mania Boogie) 3:57
Feri, a Szadista (Francis, the Sadist Man) 3:06
Sátánkórház (Satan Hospital) 4:28
rés a présen: Mit jelent a "belezős rakendroll"? 
Aberrált Atya: A szókapcsolat első része a morbid humorban bővelkedő szövegvilágra és groteszk színpadi produkcióra utal, míg a második magára a zenei irányra, ami leginkább jazz, swing és rockabilly alapokon nyugszik. De ezek nálunk inkább eszközök, a felsorolt műfajok fanatikusainak nagy része valószínűleg a haját tépi tőlünk, ezt már akkor tapasztaltuk, mikor naiv szervezők rockabilly zenekarok közé ékeltek be egy-egy bulin. 
rap: Mióta tartjátok a periférián a Yellow Spots zenekart? 
AA: A zenekart jelenlegi formájában a dobosunk, Schleki alapította 2003-ban, aki azóta is belülről "menedzseli" a dolgot.
A Toy Dolls által képviselt infantilis punkot kívánta ötvözni a dixieland zenével, persze nem teljesen így sült el. Az eredeti tagságból mára a Pilisborosjenő legjobb dzsesszgitárosaként számon tartott Fenyves Márk, Schleki, aki megszámlálhatatlan zenekarban játszott már, valamint frontemberként jómagam vagyunk benne. Eredeti nagybőgősünk, a bomlott elméje miatt nagy népszerűségnek örvendő Napocska két éve Texasba távozott, azóta az ő szerepét Szifon, a bohém bölcsész tölti be. A háromtagú fúvósszekció felállása rengeteget cserélődött, jelenleg szaxofonon Leposa Balázs, harsonán Ladányi Ádám, trombitán pedig Vámosi István játszik. Ha röviden kéne jellemezni a zenekart, ez olyan produkció, ahol részeg punkok találkoznak képzett dzsesszistákkal, és csinálnak valamit, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ahogy pár éve egy cikkben fogalmaztak: "alacsony költségvetésű horror-kabaré".


Dig It All
Epistrophy 6:53 Thelonious Monk
So What 7:04 Miles Davis
Summertime 6:17 George Gershwin
~ Old & New 2011
A nagysikerű Test Jazz Group tagjaiból  és más stílusok képviselőiből alakult a Dig It All project, ami egyedülállóan keveri a jazzt a mai stílusokkal. Ezért lehet az, hogy a résztvevő zenészek profizmusa miatt jól megfér egymás mellett a drum'n bass, a hip-hop, a trip-hop, a funky, az ambient, a big beat, a jungle, a soul-groove,  a magyar cigányzene, és a szenegáli népzene. A formáció groovejait a Korg szintetizátorok adják ezért live act is úgy működik  ahogy a cd szól. A tagok prominens személyiségek a magyar zenei palettáról: Geo Regály György szintetizátorok, Babos Gyula: gitár, (Ők ketten a LFZE Jazztanszékének művésztanárai), és a ghanai-magyar származású fiatal tehetség Mc. Sena: talking words. A cd-n közreműködik  még "sampling voice" alatt Mbaye Ndiaye szenegálból.

Kiscsillag
Megjöttünk a nőkért 2:45
Igen, Uram 2:53
Sirály 3:54
~ Néniket a bácsiknak! 2011
Lovasi: Néniket a bácsiknak
Villáminterjú Lovasi Andrással.
Hogy sikerült az album?
Azt mondják, minden zenekarnál a harmadik lemez dönti el, hogy mi lehet belőle még. Mennyi van a zenekarban. Mi továbbvittük a Kiscsillagra leginkább jellemző ikergitározásos-sodró lendületű dalokat, ugyanakkor van egy csomó olyan dolog is, ami zenei kitekintésnek tekinthető. Van néhány szám, amit többen úgy jellemeztek, hogy „ez olyan, mintha Kispál lenne”. Ez persze nem olyan nagy baj, lévén, hogy már megszűnt a Kispál és a borz. Az első hét szám nagyon sodrós, és aztán van egy-két agymenéses darab. Szerintem ez az eddigi legkerekebb, leginkább tudatosan készült lemezünk.


Rain 4:23
Wrong Direction 4:08
Metal 2:49
~ Smokesigns 2009
A 2009 egyik legígéretesebb zenekarának kikiáltott Planet55 még alig alakult meg hivatalosan, máris az A38 színpadán és az angol MTV műsorában találták magukat. Azóta Ausztráliától Németországig kapják a pozitív visszajelzéseket a myspace oldalukra triphopos-funkos-hiphopos zenéjükről, odamondogatós angol nyelvű szövegeikről, meg az énekes lány hangjának varázsáról.
A Planet55 a Rák csillagköd 55-ös számú naprendszerének egyik Földszerű bolygója, amin a jóég tudja, kik élnek. Annyi bizonyos, hogy a Földön nehezen látnának a síkokat kellemes formákká csúsztató szemüveg nélkül, ami a banda védjegye is ekképpen, mint a világok találkozásának és egymásra csodálkozásának kulcsa.


Waitin' 7:13
Jive for Nat 5:24
from Another Destiny 2008
A Transition formáció repertoárjában a modern jazz olyan válfaját mûvelik, melybe a szinte free jazzes hangzástól a funkysabb, keményebben lüktetõ szerzeményekig minden belefér. A zenekar neve is mutatja: átformálják, más köntösben mutatják be az ismert stílusirányzatok jelleget adó vonásait.
Zenéjük külön érdekesség, hogy az együttes minden tagja nemcsak hangszeres elõadóként, de zeneszerzõként is jelen van a csapatban. Így a szerzemények a legkülönbözõbb jellegûek és ezen belül a zenekar hangzása is. Mindenképp törekszenek a progresszivitásra, a legmodernebb és a hagyományos elemek együttes használatára és egy sajátos, egyéni hangzásvilág kialakítására.


Érezzük már, baby! 3:47
Kémdal 5:19
Holnap hazamegyek 6:34
Ezzel a szokatlan címmel jelentette meg, immáron hatodik albumát a Faxni. A hozzáállásában jazz, ritmikailag funky, életmódban blues, politikailag rock zenekar, némi megszakításokkal 24 éve működik ebben a felállásban.
Alapító tagok: Mohai Tamás – gitárének, Mohai Győző – dob mellett a mai formációban Almási Enikő – ének, Müller Ádám – basszusgitár, Kardos Muki Antal – billentyűs hangszerek játszanak.
Új közös albumuk: „A kerékpár eltolás művészete” a napokban jelenik meg, amelyen tíz új Faxni szám hallható valamint bónuszként az „Érezzük már Baby” című dal koncertváltozatban hallható és látható.


Bubbles 4:27
Tango 6:14
Egy cigiért 5:27
A debreceni illetőségű Monchichi Potenciál egy albummal már felhívta magára a figyelmet: az alapvetően akusztikus hangulatú hangszeres zenét játszó kollektíva lemezén (billentyűs hangszereken és a kütyük/keverőpult mögött) maga Tövisházi Ambrus (alias Erik Sumo, amúgy meg Amorf Ördögök) is ügyködött egy keveset. Az ihlető forrásokat tekintve is felfedezhető némi rokonság a két zenekar között: kedvtelve alkalmazott dub-reggae ritmika, finom jazzes futa-mok, meg a különös vonzódás a régi idők atmoszferikus (film)zenéi után. A produkció különös báját adja a két női vokalista (a mellesleg fuvolás Bicsánszky Panna és Szűcs Zsófia) - a kötelező penzumként letudott angol nyelvű darabok után akkor üt igazán a produkció, mikor magyarul énekelnek; a merész dallamvezetésű, hipnotikus Tango a lemez egyértelmű csúcspontja. Ízlésesen, finoman hangszerelt darabokat hallunk sorra, egymás után, s a hangszeres teljesítmények is tökéletesen rendben vannak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése