mixtapes for weathers and moods / music for good days and bad days


For nonstop listening of players' tracks you must login to DEEZER music site! / A lejátszók számainak zavartalan hallgatásához be kell lépned a DEEZER zeneoldalra.

2019. április 11., csütörtök

2019. 04. 11. 12:04 # magyarugar:MiX # 33 válogatott szám



A kutya vacsorája

2019. 04. 11. 12:04 # magyarugar:MiX
# 33 válogatott szám 
>>A kutya vacsorája, Mayberian Sanskülotts, Úzgin Űver, Surfalone, Döbrösi Laura, Black Nail Cabaret, 30Y, Ivan & the Parazol, Terminal Danger, colorStar, Shades of Budabeats, Frozen Steak<<


Z E N E  /  M U S I C

LISTEN THE PLAYLIST ON DEEZER.COM
http://www.deezer.com/playlist/1681171971

magyarugar címke A lejátszó mindig a legújabb playlist számait játssza. / The player always plays the latest playlist tracks.



Hinta 3.52
Zöld szemek 6:45
Hurok 4:36
A Kutya Vacsorája az előző albuma után ismét egy konceptlemezzel jelentkezett: míg az előző anyag az emberi önzőségről szólt, a most megjelenő album központi témája a
szerelem, amelynek hét különböző arcát mutatja be a zenekar – a spirituálistól az egészen provokatív szövegekig mindenféle helyet foglal az albumon, mondják ők.
"Imádom a hetes számot. Akárhogy számolgattam a szerelem különböző fajtáit, nagyjából mindig hét jött ki, és mivel imádom, ez maradt" – mondta már egy korábbi interjúban is Varga Livius, aki A szerelem hétszer valamennyi szövegét írta, a zene pedig ezúttal is közös intenzív munka eredményeként született.
A KURVÁZÁSTÓL A MINDENT ELSÖPRŐIG - A KUTYA VACSORÁJA ÉS A SZERELEM HÉTSZER DALAI
A szerelem hétszer konceptalbum. A szerelemről szól, pontosabban a mindent átható, univerzumot irányító szeretetről, mint energiáról. Illetve arról, hogy mennyire ki tudunk sodródni, miközben azt hisszük, hogy szerelmet vagy szeretet érzünk. Ha túlzásba megy mániává, ha épp csak pislákol, fóbiává válhat ez a csodálatos érzelem: az emberről, mint esendő lényről szóló album ez. Hét tabló, a szerelem hét furcsa fintoráról. Zeneileg ismét rendkívül változatos, talán az eddigi albumoknál is szerte ágazóbb, mindenesetre jól demonstrálja, hogy mennyire érettek lettünk. Persze nem szellemileg…A dalok két részletben készültek, volt egy tavaszi és egy őszi etap, az alapötleteket szerző muzsikusok választottak egy-egy szöveget, ezekhez készültek a zenék. A rap kevesebb, az ének az eddigieknél jóval nagyobb arányban van jelen. Az alkotásnál ez esetben is tartottuk (de legalább is igyekeztünk tartani) az egy nap – egy szám módszert.



Unreal 3:50
Empty Room 4:39
Hidden Ways (Neverending Sorry) 3:18
"A mi dalaink alapvetően nem történeteket mesélnek el, hanem inkább csak egy-egy érzelmi állapotot rögzítenek, és éppen ez lehet a kapocs is köztük. Pont emiatt az inspirációt mindig a saját életünk és érzelmeink jelentik." - jellemzi az albumot Csordás Zita énekes, amihez Balogh Gallusz gitáros hozzáteszi, hogy nem akart már több olyan dalszöveget írni, ami szakításról vagy ilyen jellegű dolgokról szól, úgyhogy inkább a pánik, az öngyűlölet, az elmagányosodás, az elfojtás lett a témája a számoknak, amelyek egyébként mind angol nyelvűek.
"Az előző album, az Adlait a poszt-tinédzserkori szenvedésekről szólt, ez meg nem tudom, a pre-öregkori kiégésről, vagy valami ilyesmi, szerencsére mindig minden szar, úgyhogy mindig van miről írni. Mondjuk az ilyen tini szakítós meg szerelmes számok még könnyen jöttek, mert voltak érzelmeink, most meg már megreccsent dolgozó felnőttek vagyunk kilátások és idő nélkül." - írják le tökéletesen az albumon keresztül a mai késő huszon-, kora harmincéves lelki világát.


Patak 16.09
Örvény 6:29
~ Patak 2018
Az elmúlt években ritkán lehetett hallani vagy találkozni a kecskeméti Úzgin Űver zenekarral, most viszont váratlanul új lemezzel, ráadásul csupa új felvétellel jelentkezik a formáció. Más különlegessége is van a hírnek: az 1991-ben alakult együttes nyolcadik albuma lesz az első, ami vinyl lemezen is kiadásra kerül. Az új lemezt a három alapító tag, Farkas Marcsi (hegedűs), Majoros Gyula (fúvós) és Homoki Péter (gitáros és a lemez producere) készítették. A digitális megjelenés 2018. január 31-én volt a kiadó Bandcamp oldalán, ITT.
A lemezen hat új dal szerepel. A címadó szerzemény, a Patak, 16 percben hömpölyög, záró részében megidézi a régi elődzenekar, a ’80-as években működött NagyPalibi emlékét is. 



Siren 5:42
Soul Machine (Album Version) 4:12
Hullám 3:21
Surfalone 2018
"Két évig készült a lemez. Nem volt könnyű, rengeteg megtorpanás, bizonytalanság övezte a létrejöttét. A rám jellemző bipolaritásnak köszönhetően voltak időszakok, amikor szárnyalva haladtam előre és mániásan hittem a lemez létrejöttében, néha viszont úgy éreztem, ez az egész csak az én fejemben létezik és sosem lesz belőle kész hanganyag. A számokkal együtt alakultunk, nyugodtan mondhatjuk, hogy ez az album egy önterápia. Remélhetőleg nem csak engem, hanem másokat is át tud majd segíteni megugorhatatlannak tűnő döntéseken, életszakaszokon, tipródásokon."
Az ének pedig Döbrösi Lauráé, akit a legtöbben az Aranyélet című sorozatból ismerhetnek, de itt most a finom hangjával kerül előtérbe. Milyen volt vele dolgozni?
"Azon túl, hogy sok esetben az ő éteri vokáljai rakták végleg tisztába a zenéket az én, kevésbé éteri hangom mellett, valami egészen egyedi művészeti-lelki együttállás alakult ki köztünk, ami annyira ritka, hogy a mai napig nehezen hiszem el, hogy ezt nem álmodom. A Hullám című számban például saját versét énekli, de az a vers olyan, hogy akár én is írhattam volna."
Kit szeretnél eljátszani egy életrajzi filmben?
"Janis Joplint bevállalnám. Testhezálló szerep lenne, bár ezt igyekszem titkolni. Tudok azonosulni ezzel a nagyon szabad életérzéssel, és azt is meg tudom érteni, hogy ha valaki nagyon érzékeny a világra, és nem ért egyet dolgokkal, akkor az a válasza, hogy szétcseszi magát nullára, és úgy kiabálja bele a világba, amiket gondol. Nekem is voltak olyan pillanatok az életemben, amikor ez jó ötletnek tűnt, csak szerencsére hamar elmúltak."


Bête Noire 5:11
Eleven 4:16
~ Bête Noire 2018
"Mikor még Londonban éltünk, mindent egy képzeletbeli nagyítón át láttunk, minden hír jobban megrázott, ami otthonról jött. Szélsőséges és abszurd gondolatok és körülmények pörögnek most idehaza, felgyülemlett gyűlölet a másik ember iránt, amit fel sem fogunk igazából. Még a másik magyart is gyűlöljük, nemhogy a külföldit, vagy aki nem úgy gondolkozik, mint mi, saját családtagjainktól képesek vagyunk politikai nézetkülönbségek miatt eltávolodni."


30Y
szeretni akart 2:56
a lélek ára 2:42
ki az aki most menekül 3:51
~ ki az akit még megölelnél 2019
ki az akit még megölelnél – a 30Y új albuma az Indexen
...Arra, hogy miben más ez az album, mint a 30Y korábbi lemezei, korábbi zenei és hangzásvilága, Sárközy papa (a zenekar billentyűse) mutatott rá: a legizgalmasabb az, hogy ezek olyan 30Y-dalok, amiket jellemzően az énekmelódia vezet. A rock and roll általában úgy működik hogy kijön egy riff valakinek a kezéből, és amikor megvan a harmóniasor, arra születik dallam és szöveg. Ezen a lemezen – amin 11 dal van, és nagyjából 35 perces – ez nem így volt: a szövegek voltak azok, amik kikényszerítették a melódiákat...


Ivan & the Parazol
Nr. 1003 3:15
Is That 2:43
Serial Killer 3:14
 ~ Exotic Post Traumatic 2019
Érzelmileg hullámzó az Ivan & The Parazol új lemeze
..."Megalakulásunk, 2010 óta egy olyan keverék adja az együttes hangját, amelyben a beat, a pszichedélia, a blues és a hardrock is markánsan jelen van az inspiráció szintjén. Az elmúlt években világszerte népszerű lett a retrós rockzenei vonal, vannak zenekarok, amelyek a legendákat, például a Led Zeppelint egy az egyben hozzák, és úgy tűnik, ez mostanában még Grammy-díjat is ér. Holott ezek a produkciók szerintem nem szolgálják a rockzene, a gondolatiság, az üzenet előrehaladását" - hangsúlyozta Vitáris Iván.
Mint fogalmazott, a legutóbbi, The All Right Nows című lemez egy markánsan beates időszakot zárt le a Parazol történetében. "Azóta keményedett a zenénk, sokkal inkább mozdul a punk, a hardrock, a lebegősebb hangzás irányába"...


Terminal Danger
Afterlife 6:08
Funky Pills 7:04
Slaves 7:22
~ Does Not Compute 2019
NE MONDD, HOGY EZT EGY MAJOM IS MEG TUDNÁ CSINÁLNI - REC.HU
A synthwave szikáran kemény ritmusokkal, hideg és sötét tónusú dallamokkal operáló képviselője, Terminal Danger bemutatkozott már Magyarradar rovatunkban, illetve a Kraftwerk előtt tisztelgő albumának itt volt a premierje. Új albuma a Does Not Compute címet kapta, és a fenti jellemzők továbbra is igazak rá. Ezen túl van valami erősen fülledt hangulata is a zenének, nemcsak a sok suttogva éneklő női hang miatt, hanem a sűrű, feltartóztathatatlanul haladó zene maga is egészen szexi, túl azon, hogy sötét, persze. Az egyik szám címébe még a Funky szó is bekerült, jogosan, pedig ezt a legtöbb hasonló szintis zenéről nem lehet elmondani.


colorStar
Opening Theme (Landing In The D-Zone) 6:23
Sophie 5:04
Time Is the Drug 10:09
~ Time is the Drug 2019
Az idő drog - itt a colorStar új nagylemeze!
A Time Is The Drug a colorStar hetedik nagylemeze. A közel egy órás, kilenc dalt tartalmazó anyag első számú inspirációs forrásait, ahogy azt a colorStar tagajai mesélik, a zenekar korai éveinek albumai, illetve az utóbbi idők fontos és meghatározó kulturális hatásai, sorozatok (Mr. Robot, Utopia, A Térség, Black Mirror, Stranger Things), filmek (Blade Runner 1-2, Matrix, Ex-Machina, Truman Show, Lopott idő), és olvasmányélmények (William Gibson, P.K. Dick, Vonnegut, Hawking, Harari művei) adják...


Tom Caruana - feat. Yamin Semali, yU & Boog Brown - Three Days 2:56
BéTé aka Suhov - Öli Öli 5:35
The Mabon Dawud Republic - Taeb Adub 4:42
Freakin' Disco - Perfect Noise 5:08
Shades of Budabeats: 10 Years Tíz éve alapította a Budabeats kiadót a kiváló DJ Gandharva és máig ő működteti állandó lemezlovas és vinilgyűjtő kollégájával, Von Yodival közösen. Aki belehallgatott izgalmas katalógusukba, tudhatja, hogy az általuk ki­adott, zömmel maxi/EP terjedelmű lemezeken ugyan­úgy találni afroritmikákkal megbolondított lassú-középtempós, eklektikus house-t, mint archív krimijazzt, de persze kissé átértelmezve. A jubileumi válogatásuk pontosan ilyen gazdag tálalásban kínálja a portfóliót, ráadásul teszi mindezt 11 exkluzív, eddig kiadatlan felvétellel. A Dokkerman & The Turkeying Fellaz nyitó darab (Dusk) maga a 14 karátos pszichedelikus jazzfunk, zsíros grúvokkal, némi egzotikával és dögös fúvósszekcióval. De ez csak a zenei hullámvasút első állomása: füstös jazz hop (mint Tom Caruana számos MC-vel felturbózott száma, a Three Days) éppúgy akad itt, mint retro easy listening (Suhov Öli Ölije valószínűleg egy sikeresen kitúrt régi lemeznek köszönheti születését). A hazai szupergruppnak számító Mabon Dawud Orchestra egyszerre szellemesen és pazarló gazdagsággal hangszerelt afrikai jazzgroove-ja (Taeb Adub) hangzásban szinte a kora hetvenes éveket hozza vissza...  Ráadásul – ... – a Freakin’ Disco is odaért erre a válogatásra egy remek szerzeménnyel.

A Purple Plane (Demeter-Borza) 3:07
Greyhound (Borza-Demeter) 4:40
Grinder (Demeter-Borza) 4:02
Laszlo Borzash Borza - guitars, vocals, keyboards, MIDI guitar, bass guitar, mandolin, words 
Adam Demeter Adam - drums, percussion, guitars, bass guitar, keyboards, autoharp, harmonica 
A méltatlanul alulértékelt Frozen Steak, Borza László és Demeter Ádám duója garázsblues feldolgozásokkal és saját számokkal indult 2012-ben, majd fokozatosan ment a pszichedélia irányába. Új lemezükről Borza már ezt írta a Recordernek: „azt sem tudjuk, hogy ez milyen műfajnak számít így 2018-ban, biztos valami pszichedelikus, vagy ilyesmi”. Van köze a rockhoz (a blueshoz már csak minimális), de nem az, ami a pszichedelikus rockról eszedbe jut. Az első benyomás az, hogy kellemes és rokonszenves, könnyeden lebegő, ujjaink közül kicsúszó zene ez, és csak idővel mutatja meg igazi értékeit, ravaszságait és súlyait..




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése