mixtapes for weathers and moods / music for good days and bad days


For nonstop listening of players' tracks you must login to DEEZER music site! / A lejátszók számainak zavartalan hallgatásához be kell lépned a DEEZER zeneoldalra.

2018. december 26., szerda

2018. 12. 26. 9:53 # magyarugar:MiX # 33 válogatott szám



2018. 12. 26. 9:53 # magyarugar:MiX # 33 válogatott szám >>Varga Gábor Jazz Trio, Santa Diver, The Devil's Trade, Palotaï Csaba, Mojo Workings, Norbert Kristof, Freakin' Disco, Black Nail Cabaret, Szesztay Dávid, Indigó,Esti Kornél, Black Bartók, Palya Bea<<



Z E N E  /  M U S I C



LISTEN THE PLAYLIST ON DEEZER.COM
http://www.deezer.com/playlist/1681171971


magyarugar címke A lejátszó mindig a legújabb playlist számait játssza. / The player always plays the latest playlist tracks.





Varga Gábor Jazz Trio
The Beginning 3:23
Keep Cool 3:00
~ Old School Mission 2017
Zongora - Varga Gábor: Húsz évnyi aktív zenetanulás után négy évig Binder Károly magánnövendéke volt. Dob - Jeszenszky György: 1987-ben szerzett diplomát a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola jazz tanszakán. Azóta az egyik legfoglalkoztatottabb magyar jazz dobos. Bőgő - Csuhaj Barna Tibor:1990-ben végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola jazz-bőgő szakán.
Varga Gábor - "A cool jazz egy irányzat volt a jazzben a bebop után. Leginkább Miles Davishez kötik és az 50-es évek második felétől, a 60-as évektől ez egy kicsit kisimultabb zene, nem feltétlen a virtuozitásra törekszik, inkább a feelingre."



Santa Diver
Stormy Weather 15:38
Darko 10:12
~ Deep Diving 2017
Lemezpolc kritika: Santa Diver - Deep Diving (NarRator Records)
Kézdy Luca - hegedű, effektek/ Szesztay Dávid - basszusgitár / Szegő Dávid - dob
Merüljünk el a "Mikulásnak öltözött búvár" zenéjében jó mélyen (Deep Diving), mert érdemes! Kézdy Luca tehetsége és tudása, a fiúk kísérete és inspirációja, a trió hangzása és frissessége a kortárs magyar jazz-ben abszolút új szín... Szenvedélyes, virtuóz, változatos jazzhegedű domináns zene hangzik a lemezről. Egy fiatal, magyar művésznőtől. Kézdy Luca egyéni játéka, kompozíciói feladják a leckét. Kiknek is? Azoknak, akik újat, mást szeretnének előadni. Nemcsak a magyar jazz-ben.



The Devil's Trade
Am I Born To Die 2:34
Above the Past 3:17
~ Those Songs We Sang Together 2016
Egy gyerekkori álom valóra vált
Az ex-Stereochrist tag, a jelenleg a HAW-ban is zenélő Makó Dávid The Devil's Trade elnevezésű szólóprojektje az utóbbi idők egyik legkomolyabb dalszerző-előadói bemutatkozása... "A Devil's Trade minden, ami az eddigi zenekari életem mögött van. Az összes olyan dal, amivel nem tudtam mit kezdeni. Nagyon sokáig nem is törődtem velük, frappánsakat meg végképp nem tudok írni róluk. Nagyon személyes és esendő" – mondja szólóprojektjéről Makó Dávid.



Palotaï Csaba
Blue Beard 3:59
Say Hello (at least) 4:18
~ The Deserter 2016
Palotai Csaba 11 rövid, szikáran tömör kompozícióval jelentkezik legfrissebb BMC albumán. A Deserter cím kapcsán elhagyatottságra, kietlenségre asszociálhatunk, s a szólóalbum proto-jazz, ambient, noise-pop, blues vagy éppen románcok tarka emlékfoszlányaiból építkező, lecsupaszított, érdes zenéje első hallásra igazolni is látszik ezt. Az újrakezdés jegyében született, legszemélyesebb élményekből fakadó „garázs-jazz” mélységesen őszinte kifejezésmódja révén mindez mégis valami egészen egyéni, érzelmekben gazdag, egységes, s hallgatóját drámai módon megérintő zenévé érik össze.


Long Step (Honfi Imre Olivér) 5:31
It Hurts Me Too (Tampa Red) 4:57
~ Long Step 2015
Nagyjából egy évvel azután, hogy tagjai időnként összejártak örömzenélni, a Mojo 2011-ben alakult meg. A három zenész különböző zenei izléséből és hátteréből egy különleges trió született, ötvözve a tradicionális blues-, a hatvanas évek beat-, illetve a későbbi korok pop dallamainak világát. A fiúk – gyakran háromszólamú énekléssel és olyan ritkán látott hangszerekkel, mint a diddley-bow, a harmonetta, a basszus harmonika, a stompbox, – megpróbálják a hagyományos trió felállás lehetőségeit tágítani és megszólalását színesebbé tenni. Szeretik a végletekig kihasználni az élő zene dinamikai határait, minden koncertjüket különlegessé tenni egy-egy új saját nótával vagy érdekesen kiforgatott feldolgozással.
Honfi Imre Olivér – ének, elektromos gitár, diddley bow, Horváth János – ének, akusztikus gitár, stompbox, Szabó Tamás – ének, szájharmonika, basszus harmonika, harmonetta


Karatedog - Little Dog 3:26
American Mercury - About Us Without Us 3:04
from Side Projects 2006-2015
Norbert Kristof is from Miskolc in Hungary. He received his first guitar when he was 13 years old, and spent his formative years learning to play, record and perform. He started making music professionally 10 years ago. Although his original musical inspirations were all bands, Norbert grew to love the world of singer-songwriting, including such names as Damien Rice and Elliott Smith. Despite this, he still sees himself as a rock artist, and not a traditional singer-songwriter.
Who or what inspired you to become a musician? - Kurt Cobain when I was 13 years old.



Freakin' Disco
Lasergun 9:21
Tomorrow 6:52
Bardo 20:01
~ Monster 2018
MONSTER - SZÖRNYEKKEL KOLLABORÁL MÁSODIK NAGYLEMEZÉN A FREAKIN' DISCO
Kompromisszummentes, őszinte és bátor lemezt készített a psychojazzt játszó Freakin’ Disco. Az öt tételből álló anyagon a pörgős elektronikus dalok mellett elszállósabb, meditatívabb szerzemények is helyet kaptak, így izgalmas utazásban lehet része annak, aki meghallgatja az albumot... A Freakin' Disco tagjai - Keresztes Gábor billentyűs hangszerek, scratch, elektronika, Komjáti Áron - gitár, effektek, Csizmás András - bőgő, elektronika, Szabó Sipos Ágoston - dobok - szerint lemezfelvételnél nem az volt a szempont, hogy minél eladhatóbb, a piacon minél jobban érvényesülő anyag készüljön, sokkal inkább az volt hangsúlyos, hogy az album önazonos és őszinte legyen, hogy érezni lehessen, mi születik a közös munkából.
(Fotó: Fejér János) 



Black Nail Cabaret 
Icarus 3:11
La Petite Mort 4:04
Bête Noire 5:10
~ Pseudopop 2018
Új, eddig ismeretlen úton a Black Nail Cabaret – Pseudopop
A magyar dark pop duó, azaz Árvai-Illés Emese (ének) és Árvai Krisztián (billentyűk) rendszeresen játszik hazai és nemzetközi színpadokon egyaránt. A zenekar 2010-es debütálása óta folyamatosan jelentkezik lemezzel; a harmadik hanghordozó 2016 decemberében jelent meg Dichromat címmel a német Basic Unit Productions gondozásában. A BNC fokozatosan alakította ki saját stílusát; valahol a new wave és a kortárs popzene határmezsgyéjén mozognak. A synth noir megalkotói a most megjelent új lemezzel azonban elindultak egy másik, eddig ismeretlen úton. A műfaji kereteket átlépve egy nagyon izgalmas albumot sikerült létrehozniuk.
“A Pseudopop tulajdonképpen egy összegzés, minden olyan zenét magába foglal ami óriási hatással volt az életünkre. Nem tudnánk pontosan megmondani, hogy melyik dallam vagy hangzás melyik impulzusra vezethető vissza. Egyszerűen kiürítettük a fejünket, eldobtuk a műfajokat és szabadjára engedtük, ami ki akart jönni. Végül is ez egy egészen jó kis hibridje lett a bennünk élő káosznak. Szeretnénk azt gondolni, hogy ez tulajdonképpen kortárs avantgarde popzene, dark alternatív gyökerekkel.”


Szesztay Dávid
Szólj 4:32
Jóbarát 3:38
Beleszédültem 5:03
~ Dalok bentre 2018
Megérkezett Lovasi kedvenc idei magyar lemeze
"Egész éven át egy tükröt nézve várt, és belepte a hó minden mondatát" – énekli első szólólemezén Szesztay Dávid, a Kiscsillag zenekar billentyűs-gitárosa...Szesztay Dávid az utolsó hangig egyedül játszotta fel a lemezt, ő írta az album összes dalát, két szöveget azonban kollégája és kiadója, Lovasi András jegyez...Lovasi András egyébként már egy áprilisi interjúban lelkesen harangozta be a most megjelenő lemezt, "elképesztően kreatív" zenésznek és zeneszerzőnek nevezve Szesztayt. "Eddig amit idén hallottam lemezt, abból Dávidé lesz a legjobb, a magyarok között, de nem is feltétlenül csak azok között"



Indigó
Focus Point 4:05
Naked 5:45
My Friend 4:47
~ Salt 2018
Palágyi Ildikó, azaz művésznevén Indigó bemutatkozó, Salt című lemeze az art-pop, a progresszív jazz és az elektronika találkozásából született. Műfaji sokszínűségét az érzelmes dallamok, a személyes szövegek és a pillanatot megragadó improvizáció egységesíti. Az énekes-dalszerző egyedi, érzékeny megszólalását három fiatal hangszeres művész – Gyémánt Bálint (gitár), Bartók Vince (basszusgitár) és Szabó Dániel Ferenc (dob) – sokoldalú, lendületes játéka teszi teljessé.
JAZZMA Lemezpolc kritika



Esti Kornél 
A horizont szélén 3:38
Lesz még folytatás 3:40
Leszek a vége 3:35
~ Eltűnt idő 2018
Elkezdtük érezni az idő súlyát
Az Eltűnt idő a zenekar ötödik lemeze, amely az elmúlt nagyon intenzív egy évnek a lenyomata. Alapvetően másképp készült, mint az előző album, akkor „pánikszerű szeánszokat rendeztünk a lemezfelvétel előtt, hogy közösen véglegesre írjuk a nehezebben összeálló szövegeket”, ezzel szemben most „a dalszövegek nagyjához hozzá se kellett nyúlni, jónak érezte zenekaron belüli zsűri azokat már a megmutatásukkor” – mondja Bodor Áron, a zenekar énekese...Az Eltűnt idő mint cím, korántsem véletlen, bár eredetileg nem ez volt a terv, a lemez végül egy konceptalbum lett. „Elkezdtük érezni az idő súlyát, eddig csak léteztünk, gondtalan egyetemistákként, esetleg gyakornokokként itt-ott, most meg hirtelen 30 évesek lettünk, leszünk, túl vagyunk már pár komolyabb traumán, teljes munkaidőben dolgozunk, reggelente fáj a hátunk, rosszabbul viseljük a másnaposságot” – mondja Lázár Domokos, a zenekar gitáros-énekese.



Black Bartók
Black Cloud 5:12
Skeletor 4:08
~ Black Cloud 2018
A Black Bartók trió Minda Endre (Hangmás, Terrible Ted), Pogár László (Hangmás) és Kovács Marcell (Sonar) együttműködésével indult 2015-ben. Szakítottunk a hagyományos zenekari felállással, számírási módszerekkel, hogy valami számunkra új dolgot csináljunk. Zenénk alapvetően a blues nyers egyszerűségére épül, ezt oltjuk be gépi monotonitással: gitárdallamokat loopolunk szemplerrel, és elektronikus dobokat teszünk alájuk, dalszövegírás közben pedig előjött belőlünk a punk: többek között Afrikában vadászgató dúsgazdagok, szomorú vasárnapokon járó szellemvonatok és maga Belzebub is feltűnik a Black Bartók-szövegekben.

 
Hazatalálok címmel született meg Palya Bea új lemeze, amely saját válása traumáját dolgozza fel és önmagunk szeretetéről is szól.
Palya Bea
Hazatalálok én 3:17
Számítógépözvegy 6:03
Amúgy egy jó ember 5:33
Jóravaló nő 4:19
~ Hazatalálok 2018
Palya Bea: Ha azt mondjuk egy férfira, hogy „amúgy jó ember”, mindenki tudja, miről van szó
Maga a lemez születése egy detonáció: onnantól kezdve, hogy csinálok tizenegy dalt, nem bújhatok el a közönség elől, nem is akarok. De azért az megvan, hogy mikor van kész a leves. Van, hogy fő a levében és meg-megnézem a répát, hogy puha-e, hozzányúlok villával a húshoz. Na, ez pont ilyen, még kellett párolni a fedő alatt. Meg ez egy ilyen szakma: pontosan tudom, hogy amikor megjelenik egy lemez, akkor arról beszélni fogok. Itt ráadásul nem csak a lemez van, hanem online és offline beszélgetések, készülnek videoklipek. A téma a kapcsolatok, az elválás és együtt maradás kérdése, és az, ami mindezt keretezi: a kreatív folyamat hogyan segít egy-egy változás feldolgozásában, a tovább lépésben, a növekedésben. Tehát segített a határidő, tudtam, hogy szeptember elején már fogok erről beszélni, és rákészültem, érleltem magamban a mondatokat. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy olyan mondatokat fogok mondani, amik már kész vannak, de nem fogok olyat mondani, amit nem akarok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése